Az internet hatása étkezési szokásainkra
Ha a hegy nem megy Mohamedhez.. Az internet széles körben való elterjedése óriási hatást gyakorolt a társadalmunkra minden elképzelhető szinten. Átalakította vásárlási, olvasási, tanulási szokásainkat, megváltoztatta a kommunikációt és az információszerzés módját.
Mindezek mellett az étkezési szokásaink is átalakultak, ráadásul több szempontból is. A leginkább szembetűnő változás az internetes rendeléssel egybekötött házhozszállítás. Tizenöt-húsz éve még a megyeszékhelyeken is ritkaságszámba ment, ha egy étteremből lehetett házhozszállítást kérni, nagyon kevés ilyen opció állt rendelkezésre.
Ma elképzelhetetlen, hogy példának okáért egy pizzéria kínálata ne legyen megtekinthető a weblapjukon, illetve ne lehessen az interneten rendelést leadni. Egy ideje már arra is van lehetőségünk, hogy készpénz hiányában az online egyenlítsük ki a számlánkat bankkártyával, vagy egyéb módon.
Több étterem is nyílt, ahol a helyben fogyasztás nem is lehetséges, csak a házhozszállítás. Ennek a folyamatnak az eredménye az is, hogy megjelentek a kizárólag ételek házhozszállításával foglalkozó futárcégek, mint a Foodpanda, vagy a Wolt. Létrehoztak továbbá számos pontgyűjtő alkalmazás is különböző éttermekhez, ahol a hűéget akciókkal, virtuális kuponokkal jutalmazzák – de természetesen ehhez is szükség volt az okostelefonok elterjedésére.
Látható tehát, hogy nem kis hatást gyakorolt az étkezési szokásainkra az internet, pedig arra még ki sem tértünk, hogy mi történik, mikor ténylegesen elénk kerül az étel.
Ha nincs róla kép, nem történt meg
Manapság gyakori jelenség, hogy minden étkezés egy fényképpel kezdődik: otthonunkban is hajlamosak vagyunk megörökíteni, majd megosztani egy-egy különösen gusztusosan elkészített ételt, az éttermekben pedig lassan az a furcsa látvány, ha valaki nekilát az ebédnek/vacsorának anélkül, hogy lefotózná.
Az éttermek és cukrászdák nyilván már jóval a közösségi oldalak megjelenése előtt is törekedtek az esztétikus tálalásra, ugyanakkor ez a szempont jóval hangsúlyosabbá vált az elmúlt bő 10 évben, így láthatóan sokkal több figyelmet szentelnek neki.
A kávézókban hatalmas sikere van például a „díszített” kávénak, ahol a tejszín, vagy a fahéj különböző mintákat formáz a frissítő tetején, de a koktélok is nagyobb népszerűségnek örvendenek mióta a közösségi média megjelent.
Természetesen nem csak az éttermekben hajlamosak törekedni a minél ínycsiklandóbb tálalásra. Ha vendégeket várunk, mi is hajlamosak vagyunk különleges figyelmet szentelni az esztétikának. Igaz ez a főfogásra is, de leginkább a desszert esetében szembetűnő.
A torták és sütemények hagyományosan „díszesebb” ételek, elég a marcipánfigurákra, vagy a mintában elhelyezett csokiöntetre, tejszínhabra gondolnunk. A süteményeket is szokásunk díszíteni: formájuk nem egyszer reflektál az eseményre, ami az összejövetel apropóját adja: megvannak a jellegzetes süteményformák, melyeket a karácsonyhoz, húsvéthoz, vagy éppen a Halloween-hez kötünk.
A süteményformák tehát jóval az internet megjelenése előtt is nagy népszerűségnek örvendtek, mondhatni alapvető konyhai kelléknek minősültek.
Mióta a közösségi média is érezteti a hatását tovább nőtt irányukban a kereslet: találhatunk webshopokat, melyek kifejezetten erre specializálódtak, és rendkívül széles választékkal rendelkeznek. Itt nem csak a jól ismert, ünnepekhez kötődő formákat találhatjuk, hanem „hétköznapibb”, vagy éppen kreatívabb süteménykiszúrókat is. A sütemények díszítésében természetesen sok weblap, illetve youtube vagy tik-tok csatorna is segítségünkre lehet.
Az internet tehát vitán felül átalakította az étkezési szokásokat – ennek vannak pozitív és negatív hatásai is. Annyi azonban bizonyos, hogy kifejezetten kényelmes dolog egy fárasztó nap után leadni egy rendelést, majd várni míg „a szánkba repül a sültgalamb”.
Ajánlott tartalmaink - Olvass bele
Ilyen hatással lehet a modern technológia az egészségünkre
A kortárs technológiai fejlődés rendkívül gyors ütemben halad előre, és egyre több innovatív okoseszköz válik elérhetővé a mindennapi életünkben. Ezeket az eszközöket gyakran nemcsak kipróbáljuk vagy megvásároljuk, hanem napi több órán át használjuk, abban a
Drámai változás a Google Hírekben: Nem vehető fel több kiadvány
2024. április 25. napjától drámai változás lépett életbe a weboldal tulajdonosok számára. Az eddig megszokott módon már többé nem vehető fel új kiadvány a Google Hírek kiadói központba (a Google Publisher Center-be).
Amiért nem célszerű házilag leszedni a fogkövet
Ha a fogkő házilag történő eltávolításáról van szó, az emberek kreativitása nem ismer határokat. Rengeteg módszer kering még mindig a neten, melyek sokszor inkább veszélyek, mint hatékonyak. Nagy károkat okozhatunk ugyanis, ha nem a megfelelő