Fókuszban a blog branding

2023. április 23.Web 683 szó3,5 perc olvasási idő
FőoldalFókuszban a blog branding

A blog branding, vagyis a blog márkaépítés nagyon fontos, amikor saját blogunk van. Nem elég ugyanis, ha van egy ilyen felületünk sok követővel és remek tartalommal. Ugyanilyen fontos egy erős márka is, ami választ ad arra, hogy kik vagyunk és hogy mit képvisel a blogunk.

Márkaépítés bloggereknek

Mielőtt kitalálnánk a blogunk márkastratégiáját, válaszoljunk pár kérdésre. Mire törekszik a blog, miért indítottuk el, mit szeretnénk közölni az olvasókkal? A válaszok már segítenek leszűkíteni a logótervezés koncepcióját is. A vízió és a küldetés is fontos, tehát válaszoljuk meg, hogy mit csinál jelenleg a blogunk, és hogy mit szeretne elérni a jövőben. A színek kiválasztásánál vegyük figyelembe a színpszichológiát, hogy el tudjuk dönteni, milyen árnyalatok tükrözik az értékeinket és tulajdonságainkat.

Törekedjünk arra is, hogy olyan betűtípust használjunk, aminek esetében egyensúlyban van az olvashatóság és az egyediség. A legtöbb jól olvasható betűtípus meglehetősen szabványos, míg néhány egyedi betűtípus kevésbé olvasható. A személyes márkánknak tükröznie kell a mi tulajdonságainkat, azt, hogy kik vagyunk és mivel foglalkozunk és össze kell hangolódnia a mellette zajló egyéb márkaépítési erőfeszítésekkel, például a közösségi médiaprofilokkal.

A célunk tehát az kell legyen, hogy emlékezetes identitást teremtsünk magunknak a blogok világában, és hogy meggyőződjünk arról, hogy a márka hangjának minden része megfelel az írói stílusunknak, hogy olyan minőségi tartalmat tudjunk létrehozni, melyek rezonálnak a közönségre.

A blogtervezés során az időtállóságra kell törekednünk, egy ilyen dizájn soha nem megy ki a divatból. A blogunknak is ilyennek kell lennie. Fontos, hogy egyensúlyban legyen az egyszerűség és a komplexitás, ezt pedig két különböző stílusú betűtípus párosításával érhetjük el. Legtöbbször az egyszerű dizájn a legerősebb a logók esetében: legfeljebb három szín, klasszikus betűtípusok.

Amikor a tervezés fázisában vagyunk, az ötletek vizuális megjelenítéséhez szükségünk lehet egy hangulattáblára, ami segít katalogizálni az ötleteket. A gondolatmenetünk dokumentálása nagy segítség lehet a végső eredmény elérésben.

A blog felépítésének megtervezésekor figyeljünk arra, hogy minél több tartalmat szeretnénk közzétenni, annál fontosabb, hogy a dizájn segítsen időt megtakarítani. Tehát hogy gyorsan tudjunk tartalmat írni és közzétenni. Ha már a tervezés fázisában segítséget kérünk a közönségtől, olvasóktól, például szavazzanak, hogy melyik logó tetszik jobban, azzal szintén a hűségüket erősítjük. A legfontosabb, amit tehetünk, hogy a célközönséget bevonjuk a blog márkájának építésébe.

Így kialakul a bizalom is, ha ugyanis úgy érzik, hogy valami jelentős dolog építésének a részesei, akkor hosszú távú kapcsolatot alakíthatunk ki az olvasókkal.

Miután pedig létrehoztuk a márkánkat, itt az ideje, hogy mindenki számára láthatóvá tegyük. A közösségi médiaplatformokon is népszerűsíthetjük a blogunkat, például TikTokon, Facebookon vagy Instagramon.

Szponzoráció: CoderWeb.hu

Ajánlott tartalmaink - Olvass bele

Amiért nem célszerű házilag leszedni a fogkövet

2024. május 17.|

Ha a fogkő házilag történő eltávolításáról van szó, az emberek kreativitása nem ismer határokat. Rengeteg módszer kering még mindig a neten, melyek sokszor inkább veszélyek, mint hatékonyak. Nagy károkat okozhatunk ugyanis, ha nem a megfelelő

Térkövezés házilag: bele merjünk vágni?

2024. április 9.|

Manapság egyre több udvarban és kertben látni térkövet, és joggal merül fel bennünk a kérdés, hogy elvégezhetjük-e ezt a feladatot házilag, vagy feltétlen szakember segítségére van szükség. A helyzet, az, hogy akár mi is lerakhatjuk

Go to Top